fredag 26 april 2013

5 procent

Det går dåligt med handarbetet. Har en svacka med handen. Satans karpaltunnelsyndrom till att inte gå över av sig självt. Fick ju det i och med graviditeten, med massa svullnad och vätska så domnade båda händerna. Höger handen är bra, men det har inte släppt i den vänstra.

Efter perioder med otroser ( tror de kallas så) utan positiv effekt och kortidonsprutor har jag nu varit hos ortopeden. Finally!!

Resulterade i en remiss till operation, jag struntar i plastikoperationer och botox, jag ägnar mig åt renoveringskirurgi. Detta blir fjärde operationen av leder. Båda knäna, ena armbågen och nu handleden. Jag är bara 26 ju... Vart ska det sluta?

Hur som, läkaren konstaterade att jag har ca 5% överrörlighet i armarna och troligtvis lite mer i höft och knän. Order om mer styrketräning för att bespara lederna. Han ansåg att jag är på tok för ung för att få dessa bekymmer.
Mina svåra foglossningar jag hade under graviditeten är troligtvis på grund av min överrörlighet. Jippi kay yey motherfu##er!

Så nu har jag skov, eller vafan jag ska kalla det. Näven sover såpass mycket att jag inte kan greppa stickorna ordentligt! ( har så många svordomar på lager alltså) hoppas på att kunna virka lite eller sy i helgen. Virkning har funkat eftersom jag greppar nålen med höger och bara vilar garnet i vänster. Sömnaden är ju mest optimalt, men har fått beställningar som jag vill kunna leverera i virkat så atteeeee..

Jaja, ni kommer i fortsättningen kunna hälsa min som "the Hulk" eller "beffen". Muskler dessa muskler, helst vill jag ju bara dansa dansa dansa... Så färdigsvamlat! God natt ;)

1 kommentar:

  1. Jag är så överrörlig att det låser sig ofta. Stretcha ska man tydligen undvika så d gör jag inte längre samt minst 3 pass styrka i veckan... O jag blir bättre :)

    SvaraRadera