onsdag 15 maj 2013

Den bästa medicinen

Att greja med händerna, sy, virka eller sticka, är den bästa medicinen för mig. Just där, just då, släpper jag allt och tänker enbart på det jag gör just då. 

Det är något jag övar på, dagligen. Att vara mer här och nu. Elsa har också en stor del i detta, att få vara med henne är verkligen underbart. Vi har våra strider men så fort det är över så är det över. Det är underbart. Det händer massa nu, med Elsa, med huset och för oss. Det är kul! 

Tapeterna till hallen på övervåningen kom idag. Jääääääj! Herre vad kul det ska bli, snart är vi klara med halva huset :D tänkte snart lägga ut före och efterbildar på allt vi (läs Björn mest) gjort hittills, för den som är intresserad :)

Ikväll har jag sytt, en lekdräkt, som den heter i senaste Ottobre. Den bästa mönstertidningen! Resttyger fick bli en härlig kombo. Bilderna gör inte färgerna rättvisa. Ska börja fota mer med vanlig kamera, mobilen i all ära, men så bra är den inte ;) 

Nu är det poddlyssningsdags, Schulman och Sigge. Mina nya godnattkamrater. Just nu är livet bara skönt. 

Blev riktigt nöjd med denna lekdräkt. Visst jag önskar mig en overlock OCH en coverlock, men med tanke på att jag syr på en hobbymaskin så är jag riktigt nöjd med slutresultatet :) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar