fredag 10 maj 2013

Mys och hjärnsläppet Allan

På förmiddagen tog vi en promenad till Elin, Jimmy och Mira. Blev bjudna på gofika och massa mys! Tack!

När vi kom hem började det mulna på, tänkte satt mig på altanen och sy. Men blev kvar inne, inspirerad till tusen! Skulle sy solhatt till Elsa. Allt gick som på räls, både mönsterritning och ihopsyandet. Fram tills allt satt ihop och jag blev varse mitt totala hjärnsläpp!

Glömde att själva skärmen ska vara i en cirkel som blir större ut åt kanterna! Fasen!! Slängde alltihop och beslöt mig för att ägna mig åt det jag vet bäst, virkning.

Kommer funka som kockmössa till henne dock!

Så nu ska jag virka en solhatt istället. Får grunna på sömnaden av en, tills hjärnan funkar såpass ;)



2 kommentarer:

  1. Jätte mysigt! <3 tänk dig att ringens inre kant ska va lika stor som mössans omkrets o sen lägger du på så mng cm du vill att den ska va bred :) ( tänk sån där duschgrej man sätter på huvudet för å inte få vatten i ögat )

    SvaraRadera
  2. Åh jag kom ju på det, lite för sent dock :P
    Fast nu när du förklarar så böev det plötsligt lättare, tack!!

    SvaraRadera