onsdag 27 mars 2013

Fasta tider oavsett

Detta är vår dotter. Tills för ca en månad sedan sov hon till åtta halv nio på morgonen, bråkade sällan om nätterna. Vi har varit bortskämda minsann. Nu vaknar hon sex, halv sju. Och inatt har hon inte varit nöjd (läs inte panikskrikit) alls, eller JO det har hon. På mig, kryllandes med nappen på ske och storflinande. Då har hon varit jättenöjd. Mellan ett och fyra har jag och hennes pappa låtsats som att hon inte är vaken. Allt för att sända signalen "det är natt, på natten sover vi"

Till slut gav Björn upp tog med sig loppan ned och la sig på soffan, efter en stund byttes vi av och han fick lägga sig i sängen. Där låg jag halvsovandes med en kryptränande bebis på mig. Och även om hon körde på inatt vaknar hon kvart över sex, supernöjd och utvilad. Jag har bryggt full kanna kaffe vi är inte i synk idag.0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar