fredag 2 mars 2012

Avsnoppning

Sådär, Hejsan!

Första inlägget på denna blogg, kan erkänna för Er att detta är förmodligen den femte eller sjätte bloggen jag påbörjar. Tidigare har jag bara "varit med blogg", och haft det som ett forum för att kunna skriva av mig. Men i och med att jag blivit äldre sedan jag var nitton har även intressen, önskningar, drömmar och livet i stort blivit annorlunda.

Från fester och ständiga jakten på kärlek, till livet idag, husägare, blivande mamma, fästmö, arbetande, virk- och sticktokig. Sticka har alltid varit intresse, eller jag har alltid velat vara bra på det. När de flesta fjorton/femtonåringar va ute på galej och äventyr och jagade spänning satt jag hellre hemma och stickade en väska, eller mössa. Rätstickning och resårstickning var det jag kunde.

Idag, tio år senare (En paus från en hobby på ca tio år är inte illa, men vad glad jag blev när jag återfann den), har jag faktiskt enligt mig själv blivit duktig till och med. Koftor, strumpor, filtar, mössor, vantar, ponchos är bara ett urval av det jag skapar idag. Så med titeln "Stickande Virklighet", kommer jag att publicera mina alster och annat smått och gott ur min så kallade "Virklighet".

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar