lördag 10 mars 2012

Låter Inspirationen Flöda...

För sex år sedan nu gick jag lös på en gammal byrå jag fått av min mormor. Nu idag, när jag inte är så pubertal längre, och inte tycker att ett gråskaligt, typ trasigt (?) ansikte är så snyggt att ha på min byrå, så ville jag göra om. Jag följde min instinkt, fick mig en slipmaskin i händerna och gick loss fullständigt.





Efter ihärdigt slipande och otroligt mycket rosa slipdamm i hela huset, var nu byrån naken. Jag gillar Ugglor, så de måste jag måla på den. En grå grund, sen färgglada kulörter till ugglorna! Vill tillägga att innan mormor eller den som hade byrån innan henne målade byrån vit var den tydligen röd. Varför måla över en fin röd, med vit?



Nu är grunden målad och konturerna till första ugglan. Snart klar :) Kan även tillägga att denna byrå blir vår bebis framtida klädesbyrå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar