onsdag 7 mars 2012

Brandsläckarkjol

Medans sambon målar och slipar vårt blivande sovrum, får jag påbörja ett annat projekt. Ett som är mer anpassat till mig. Jag virkar en kjol/klädsel till vår brandsläckare som vi har i köket. Måhända att den är riktigt bra att ha, men ack vad fula de är, de däringa brandsläckarna.

Jag virkar efter ett viggmönster som jag letade upp i en av de böcker jag fick av min mormor. Massa bra saker från sjuttiotalets mode, klänningar och bikinis. Jag vet inte om jag tycker att det blir sådär fantastiskt fint, men det är mitt första viggmönster :) Tycker att färgvalet och mönstret i sig påminner om en fransyska, ni vet en städerska eller husmor från romantikens tid. Vet inte varför jag får de associationerna, men de finns likväl.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar